POLITYKA PRYWATNOŚCI DANYCH OSOBOWYCH
https://pure-clinic.pl
Obowiązuje od: 25 maja 2018 r.
§1
Tożsamość administratora danych
-
Właścicielem Serwisu i Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania z Serwisu prowadzonego pod nazwą Pure Clinic: https://pure-clinic.pl jest Pure Clinic Sp z o.o., 20-356 Lublin, ul. Krańcowa 77, email: pureclinic@pure-clinic.pl, NIP/VAT: 946-265-20-84 REGON: 361058511 KRS: 0000549471 Wysokość Kapitału Zakładowego: 250 000 zł
-
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych, a także ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§2
Stosowane definicje
-
W niniejszej polityce stosuje się następujące definicje:
-
-
-
Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem: https://pure-clinic.pl za pośrednictwem którego Użytkownik może: przeglądać zawartość stron, kontaktować się z administratorem danych (formularz kontaktowy), umówić się na konsultację lub wizytę (zapisy online).
-
Administrator danych osobowych – podmiot, który decyduje o celu i środkach przetwarzania danych.
-
Użytkownik – osoba fizyczna, której dane dotyczą i która korzysta z usług dostępnych w Serwisie.
-
Dane osobowe – wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
-
Osoba, której dane dotyczą, klient, pacjent – osoba fizyczna, której dane są przetwarzane przez Administratora danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu, jak i usług oraz świadczeń realizowanych przez Administratora danych osobowych w związku z prowadzoną przez niego działalnością.
-
-
§3
Cele przetwarzania danych
-
Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe w następujących celach: [usuń te podpunkty, które nie występują w Twoim przypadku. W przypadku danych wrażliwych dodatkowo wybierz jeden z punktów zaznaczonych na czerwono – osobno jest punkt o przetwarzaniu danych wrażliwych dla podmiotów niemedycznych i osobno dla podmiotów leczniczych.]
-
udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie poprzez formularz kontaktowy lub za pośrednictwem danych teleadresowych dostępnych na stronie Serwisu, w tym o dostępność terminów, oferowane usługi, etc., na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
-
-
-
umówienia wizyty i rezerwacji terminu, a także odwołania/przełożenia/potwierdzenia wizyty – na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO, tj. gdy dane są niezbędne przed zawarciem umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby,
-
wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą gdy przetwarzane są dane osobowe zwykłe, tj. zawarcia umowy i jej realizacji, wykonania usług, etc., na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
-
świadczenia usług specjalistycznych, w których niezbędne jest przetwarzanie danych osobowych wrażliwych, w tym o stanie zdrowia pacjenta, na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO, tj. zgody osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie danych wrażliwych, jeśli podmiot świadczący usługę jest podmiotem leczniczym, a przetwarzanie danych jest niezbędne w celu świadczenia usług zdrowotnych, w tym zapewnienia opieki zdrowotnej, profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej i leczenia, prowadzenia dokumentacji medycznej pacjenta w związku z udzielaniem świadczeń.
-
rejestracji i założenia konta w Serwisie, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody osoby, której dane dotyczą,
-
udokumentowania wykonania usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury dla osoby fizycznej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO, tj. spełnienia wymogów prawnych nałożonych na administratora danych osobowych,
-
marketingu własnych produktów i usług administratora danych drogą tradycyjną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, tj. w usprawiedliwionym celu administratora danych, a przetwarzanie to nie narusza praw i wolności osób,
-
wysłania informacji handlowych i marketingowych administratora danych na adres e-mail podany przez osobę, której dane dotyczą w trakcie zapisu na newsletter, za zgodą osoby, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody,
-
dochodzenia praw i roszczeń przez administratora danych lub osobę, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, tj. w usprawiedliwionym celu administratora danych, a przetwarzanie to nie narusza praw i wolności osób.
-
-
§4
Obowiązek lub dobrowolność podania danych
-
Podanie danych osobowych jest niezbędne w celu umówienia wizyty, udzielenia odpowiedzi na pytanie, a także wykonania usługi. Brak danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi, zarezerwowanie wizyty i wykonanie usługi.
-
Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne.
-
W przypadku osób będących pacjentami – dane osobowe są niezbędne do udzielania świadczeń zdrowotnych i prowadzenia dokumentacji medycznej pacjenta przez administratora danych. Administrator danych, będąc podmiotem prowadzącym działalność leczniczą, jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji medycznej pacjenta na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
§5
Sposoby pozyskiwania danych
-
Dane osobowe Użytkownika gromadzone są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, tj. poprzez:
-
-
-
wypełnienie formularza z danymi kontaktowymi podczas składania zapytania przez formularz na stronie lub bezpośredni kontakt z administratorem danych za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie lub w formie tradycyjnej w miejscu prowadzenia działalności,
-
-
-
-
-
wypełnienie formularza zapisu na konsultację online,
-
podanie danych do przygotowania i zawarcia umowy,
-
bezpośredni kontakt z administratorem danych za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie lub w formie tradycyjnej w miejscu prowadzenia działalności.
-
-
§6
Zakres przetwarzanych danych
-
Zakres przetwarzanych danych osobowych został ograniczony do minimum niezbędnego do celu, do którego dane osobowe są gromadzone.
§7
Okres przetwarzania danych
-
Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, tj.:
-
-
-
przez okres trwania zawartej umowy,
-
-
-
-
-
przez okres niezbędny do udokumentowania wykonanej umowy lub usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury – dane przechowywane są przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku,
-
przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz kontaktowy lub drogą telefoniczną,
-
do czasu odwołania zgody, jeśli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie osoby, której dane dotyczą,
-
w celu prowadzenia dokumentacji medycznej Pacjenta – 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu – na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, za wyjątkiem dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
-
-
§8
Odbiorcy danych
-
Dane osobowe Użytkownika mogą zostać powierzone innym podmiotom w celu wykonania usług na zlecenie administratora danych, w szczególności podmiotom w zakresie:
-
-
-
hostingu strony www i/lub poczty elektronicznej,
-
serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane, w tym w celu umówienia wizyty, automatyzacji newslettera, wystawiania faktur, przechowywania danych, etc.
-
prowadzenia obsługi księgowej.
-
-
-
Dane osobowe Użytkownika mogą zostać także udostępnione podmiotom wspierającym administratora danych, w tym podmiotom realizującym: [usuń te, które nie występują w Twoim przypadku]
-
-
-
usługi kurierskie i pocztowe,
-
obsługę płatności online.
-
-
-
Dane osobowe pacjenta mogą zostać udostępnione innym podmiotom leczniczym w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych oraz organom władzy publicznej lub podmiotom wskazanym wyraźnie w art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
§9
Odbiorcy danych w państwach trzecich
-
Dane osobowe Użytkownika nie są przekazywane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.
§10
Prawa osób, których dane dotyczą
-
Osobie, której dane dotyczą przysługuje:
-
-
-
prawo dostępu do treści danych i ich sprostowania, w tym do uzyskania bezpłatnie pierwszej kopii danych,
-
prawo do usunięcia danych, o ile nie obowiązują inne przepisy prawa, które zobowiązują administratora danych do archiwizacji danych przez określony czas,
-
prawo do przenoszenia danych, o ile podstawą przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą, a przetwarzanie danych odbywa się w sposób automatyczny,
-
prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego, realizowanego przez administratora danych w ramach usprawiedliwionego interesu prawnego,
-
prawo do ograniczenia przetwarzania, w szczególnych przypadkach wskazanych w art. 18 RODO,
-
prawo do niepodlegania automatycznemu profilowaniu, jeśli administrator danych podejmowałby decyzje opierające się wyłącznie na automatycznym profilowaniu i niosące ze sobą skutki prawne dla osoby, której dane dotyczą lub podobnie na nią wpływały,
-
prawo do kontroli przetwarzania danych i informacji na temat tego, kto jest administratorem danych, a także uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych, treści tych danych, źródle danych, a także sposobie udostępniania, w tym o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
-
prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli podstawą przetwarzania danych była zgoda osoby, której dane dotyczą. Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na jej podstawie, przed jej cofnięciem,
-
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), jeśli osoba uzna, że przetwarzanie jej danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
-
-
§11
Postanowienia końcowe
-
Administrator danych zastrzega możliwość zmiany niniejszej polityki prywatności, szczególnie w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne, zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności osób, których dane dotyczą lub inne, istotne zmiany wpływające na treść informacji przekazywanej Użytkownikom.
-
W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu, które będą obowiązywały w ciągu 14 dni od dnia ich opublikowania na stronie Serwisu.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej RODO informujemy, iż:
Administratorem Pani/Pana Danych Osobowych jest PURE CLINIC Sp z o.o. z siedzibą w Lublinie przy ul. Krańcowej 77 wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000549471 (dalej jako „Administrator”).
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować:
Listownie pod adresem: PURE CLINIC Sp z o.o., Krańcowa 77, 20-356 Lublin;
Mailowo pod adresem: iod@pure-clinic.pl.
- Nagrywanie rozmów telefonicznych stosowane jest w celu podniesienia bezpieczeństwa
i poprawy jakości obsługi pacjentów i kontrahentów Administratora. - Monitoringiem rozmów objęte są wszystkie rozmowy przychodzące.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby dzwoniącej wyrażona poprzez kontynuację rozmowy.
- Nagrania przechowywane są przez okres 3 miesięcy. W przypadku, w którym nagrania stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Zarejestrowane rozmowy będą udostępniane jedynie osobom i organom do tego upoważnionym.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu, przeniesienia danych do innego administratora w zakresie określonym w art. 20 RODO, z zastrzeżeniem jednak ograniczeń praw wynikających z prawa powszechnie obowiązującego.
- Wnioski można przesyłać listownie na adres naszej siedziby lub e-mailowo na adres: iod@pure-clinic.pl. Aby mieć pewność, że jest Pani/Pan osobą uprawnioną do złożenia wniosku, możemy prosić Panią/Pana o podanie dodatkowych informacji pozwalających na potwierdzenie Pani/Pana tożsamości.
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy.
- Korzystanie ze świadczonych przez nas usług jest dobrowolne.
- Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia udzielonych zgód dotyczących przetwarzania danych osobowych. Wycofanie danej zgody nie wpływa na nasze prawo do przetwarzania danych w celu opisanym w tej zgodzie do chwili jej cofnięcia.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.